Agressietraining bij Sirius Training en Advies

In het dagelijks leven krijgen medewerkers in de gezondheidszorg, het onderwijs of in het bedrijfsleven regelmatig te maken met agressieve mensen of intimiderende ouders. In deze gevallen weten veel medewerkers niet hoe ze hier mee om moeten gaan waardoor de situatie soms uit de hand kan lopen. Wij helpen deze medewerkers tijdens onze agressietraining, door theoretische- en praktijkvoorbeelden, hoe ze het beste in deze situaties kunnen handelen. Ook zal er aan bod komen hoe zulke situaties kunnen worden herkend en hoe je deze spanningen op de werkvloer kan voorkomen. Wil jij leren omgaan met agressie? Wij helpen je hier graag bij! Neem contact met ons op voor meer informatie of bekijk ons aanbod hieronder.

Contact

 
 

VR

Over onze anger management training

Tijdens onze agressietraining, ook wel anger management training genoemd, leer je omgaan met lastig, boos of agressief gedrag van klanten, cliënten of leerlingen. Wij helpen je inzicht krijgen in de denkwijze van deze mensen en geven je advies over hoe jij hier in jouw situatie het beste mee om kan gaan. De training richt zich op preventie en de-escalatie. Hierbij streven wij naar het zodanig beïnvloeden van het grensoverschrijdend gedrag zodat er weer een werkbare situatie ontstaat. Wij werken aan de hand van drie strategieën, namelijk ontwijken, beïnvloeden en ingrijpen. De agressie training richt zich zowel op het theoretische fundament als op de praktische toepassing ervan. Het praktische gedeelte zullen wij, aan de hand van acteurs en door verschillende situaties uitlichten.

Omgaan met agressie in de zorg

De zorgsector is een branche waar medewerkers regelmatig te maken krijgen met agressieve cliënten of cliënten die weerstand bieden tijdens een behandeling of bij het geven van een diagnose. Denk hierbij aan situaties die bijvoorbeeld voor komen in de ouderenzorg, gezondheidzorg of gehandicaptenzorg. Tijdens onze trainingen omgaan met agressie in de zorg gaan wij met zorgverleners aan de slag om juist te handelen in deze situaties. Hierbij staat uiteraard zowel de veiligheid van medewerkers als die van cliënten voorop.

Onze expertise

Als ervaren trainers binnen deze sector kunnen wij met trots zeggen dat anger management een van onze specialiteiten is. Wij krijgen vaak te maken met zorginstellingen waarbij wij op locatie onze trainingen mogen aanbieden. Naast het geven van onze trainingen hebben wij ook kritische rendementsfactoren opgesteld om de kwaliteit van onze trainingen te garanderen. Zo worden directe leidinggevende nauw bij het proces betrokken en zorgen wij ervoor dat de training aansluit op huidige en toekomstige werksituaties. Daarnaast is het bij ons ook mogelijk om te kiezen voor coaching op de werkvloer zodat je een nog betere grip krijgt op de situatie.

De voordelen aan een training volgen bij Sirius Training en Advies

Bij Sirius Training en Advies werken wij uitsluitend met experttrainers, waardoor de kwaliteit van onze trainingen hoog blijft. Met trots kunnen wij je ook vertellen dat we een Cedeo-erkend trainingsbureau zijn. Wat betekent dat minimaal 80% van onze opdrachtgevers tevreden tot zeer tevreden zijn over onze diensten. Daarnaast bieden wij al onze trainingen op maat aan. Dit betekent dat onze trainingen incompany worden aangeboden waarbij je op iedere locatie die je wenst onze training kan volgen. Ook wordt er bij al onze trainingen rekening gehouden met de situatie en het werkveld waarin de professional zich bevindt. 

Heb je vragen over onze diensten of wil je meer weten over een van onze trainingen? Neem dan contact met ons op!